Hair Update

Jag har påbörjat resan mot mitt blonda hår. Det känns lite vemodigt, har trivts så bra i det röda och tänkte nästan färga ännu mer intensivt rött nu, men så kom jag på att våren inte är långt borta, att jag kommer vilja vara blond då och att det är en lång väg dit... Så here we go. Har börjat med att färga mörkt brunt, fast det är såklart fortfarande mycket rött i så det får bli brunt en gång till senare. Måste bli av med det röda innan jag börjar ljusa upp det annars blir det inte bra. :P

Färgen jag använde denna gång var L'oréal Sublime Mousse, den som alltså är som mousse i formulan istället för det klet man normalt sett använder.
Men mycket till mousse blev det inte för mig i alla fall. Gjorde exakt som i beskrivningen men det blev bara lite mousse:igt och när det kom i håret smälte det ner helt så det var svårt att veta om appliceringen blev jämn. Lite som ett schampoo som löddrar dåligt! Inte alls det löddriga fluff som förpackningen visar...
Men jag valde denna för att det var den minst röda brunfärgen de hade på H&M i Hudik så sak samma.

Längtar tills det går att ljusa upp håret för jag trivs inte riktigt bra i så här mörkt hår..!

Dåliga bilder med väldigt rufsigt hår bjuder jag på idag! ;)

 


Dagsljus


 


Med blixt



I solljus lyser det ganska rött än...



Sublime Mousse, 50 Pure Brown




Förresten, varför är HELA blogg.se:s startsida full med träningsinlägg??
Ska man ta det som nåt sorts tecken? ;)


Kommentarer
Postat av: Therese - mamma till Ebba & Mille

Jag tycker verkligen du ska vara blond. Du är sååå snygg i det! Ja alltså du är ju fin i allt men blont passar dig bäst ;) Tyvärr finns ju dom röda pigmenten kvar hur mycket du än färgar mörkt först. Dom brukar sitta som berg. Jag gjorde misstaget att färga rött i somras. Nu gick ju jag tillbaka till svart så det var ju inte så svårt för mig. Att gå till ljust kan ju bli svårare, men du har väl gjort det för så det funkar nog efter ett par behandlingar. Lycka till :)

2012-01-16 @ 16:46:11
URL: http://mokkolas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0