Nytt Kök

Det är konstigt hur man först längtar efter att få ta fram alla de mysiga julsakerna och så snart julen är slut tycker man det blir så fräscht när de är borta! Kanske för att allt julpynt är så mäktigt så att man ledsnar snabbt? Tråkigt att man alltid ska längta efter nåt annat!

Hur som haver så möblerade vi om köket nu när julen tog slut. Hade besök en dag och märkte hur många av stolarna som är rent livsfarliga så nu får soffan göra lite nytta istället för att stå upptryckt mot väggen bredvid! Tycker det blev riktigt mysigt att kunna sitta på soffan och kika ut och Kronblom verkar också gilla det, han ställer sig på soffan med framtassarna på ryggstädet och kikar... Han gillar också att kunna ligga bredvid oss när vi äter. :) Vi ska känna oss för lite innan vi flyttar taklampan...

Vi funderar också på att måla det gamla bordet vitt nedtill. Är väldigt kluven för det är så charmigt med det röda och det känns fel att göra nåt med ett så gammalt bord men samtidigt tänker jag på hur fint det skulle se ut om det var vitt och lite ruggat i kanterna så det behåller den slitna looken... Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Amy

Jaa du det är riktigt svårt med det där bordet. Jag kan inte heller bestämma mig :P Det är ju som sagt urcharmigt som det är men som du beskriver hade varit jättefint.. Svårt :(

Var fick ni bordet ifrån?

2011-01-12 @ 12:22:27
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Sara ~ Candis

SV. Hehe det är inte så att jag gräver ner mig och vägrar gå ut, är inte en sån person. Men de finns ingenting som jag saknar mer än sommaren när det är vinter. När sommaren kommer njuter jag varje sekund bara för att jag avskyr vintern :P



Jag tror det där är väldigt individuellt från person till person. Jag blir inte sjukt deprimerad av vintern och "slutar leva" medans andra kanske går ned sig helt. Men man behöver ju inte gilla läget heller :) längta får man alltid.

2011-01-12 @ 12:31:08
URL: http://candis.se
Postat av: saralovisa

Jag tycker att du ska våga måla! Det kan inte bli annat än fel och det är så sjukt uppfriskande med förändringar!! :)



Åh Sara du ska veta vad dom orden värmer! Haha jag är så glad att du kan finna nöjje i mina bravader! :) Känner mig riktigt stolt!

2011-01-14 @ 12:57:58
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0