Max Factor Xperience Foundation

Äntligen har jag fått lite motivation här... har ju massor av produkter som ska recenseras!

Vi börjar med Max Factors foundation Xperience.
Grejen med denna foundation ska vara att den ligger fjäderlätt på huden trots att den täcker perfekt, man ska knappt känna sig sminkad och huden ska kunna andas.
Det här lät förstås väldigt lockande för mig eftersom jag älskar att känna mig osminkad men samtidigt inte vill gå utan... Dock är ju jag van vid den lätta känslan hos mineralpuder så jag är inte så värst övertygad här. Den är väldigt lätt och behaglig att applicera, jag har provat med både fingrar, svamp och borste och upplevde bäst resultat med fingrarna. Smälter in väldigt fint i huden gör den också. Det som är så himla tråkigt är att den aldrig tycks torka! Jag går runt hela dagen och känner mig lite sådär äckligt klibbig i ansiktet och det är ju självklart ett enormt minus! Ett stort plus däremot får den för täckningsförmågan, behöver bara komplettera med ytterst lite concealer, så om du är ute efter en foundation som täcker görbra kan det säkert väga upp bristerna. Personligen är nog täckningen det sista jag letar efter hos en foundation... Det viktigaste är att den smälter in i huden, ligger naturligt och inte gör så mkt väsen av sig och här floppar den rejält för mig. En nackdel som i och för sig inte produkten riktigt kan rå för eller som påverkar dess egenskaper är att den är för rosa för min gula hudton. Får för mig att alla foundations som heter Ivory eller light ivory alltid är väldigt rosa i tonen..? Det är i alla fall väldigt svårt att hitta en som passar mig färgmässigt...

Jag kommer inte köpa denna igen.
Pris: ca 165 kr (på Ica Maxi)



Nu börjar det bli dags för mig att hitta ett nytt mineralpuder så jag är toköppen för alla förslag! Det puder jag har använt förr kommer från TiKei och jag gillar det verkligen men nu vill jag prova nåt annat. :)


Kommentarer
Postat av: torun

Läste ett inlägg om foundation hos Ellinorak och hon verkade tycka om Loreals mineralfoundation i puderform och även Elf. Skickar med länk till inlägget :)



http://blogg.veckorevyn.com/ellinorak/2011/02/18/foundation/

2011-02-19 @ 15:43:41
URL: http://torunzetterbergandersson.blogg.se/
Postat av: Malin Viklund

Köpte en sån här foundation idag på H&M ja.. Men vet inte om jag valde rätt färg. Inte provat den. medium. tycker den orde passa mig iaf!?

2011-02-25 @ 17:27:12
URL: http://malin86.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0