Optimals Nutri Calm - Recension

Under vintern har jag använt en ansiktscreme från Oriflame för känslig och torr hy. Känslig hy har jag alltid men under vintern blir den ju också extra torr så då har man ju nytta av den kombinationen.

Optimals Nutri Calm har fungerat för mig. Huden har i överlag hållit sig smidig och mjuk trots att jag inte varit noga varje dag. När jag slutade använda den för ca en vecka sedan och gick över till en lättare fuktcreme märkte jag direkt hur jag började bli mer torr kring näsan så den kommer få gästspela nån dag i veckan ett tag framöver också till vi fått riktig värme.
När det gäller den känsliga biten så har kanske inte huden varit helt själaglad och harmonisk hela vintern men jag tror absolut den mått bättre än om den klarat sig på egen hand!
Som plus i kanten gillar jag även doft och konsistens, lagomt fyllig utan att den lägger sig som en klibbig hinna och en mjuk doft som känns fräsch utan att dofta för starkt.

Detta är en bra och näringsrik ansiktscreme enligt mig och om ingen annan klår den kommer jag definitivt köpa den till nästa vinter igen. :)

Pris: 170 kr HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0