Rata Girlstuff/Boystuff!

***Icke Skönhetsrelaterat Inlägg***

Jag brukar ju inte dela med mig av personliga åsikter och värderingar i den här bloggen men nu kan jag inte hålla mig. Hittade en namninsamling hos Natasha som jag bara måste skriva under på och sprida vidare till andra. Går även med i Facebookgruppen just i detta ögonblick.

Det gäller att få slut på fackindelningen av olika kön, söta små dockkläder till flickor och tuffa combatsplagg till pojkar. På ena sidan i butiken är det ljust och ryschigt och på andra sidan är det mörkt och tråkigt.

Varför ska flickorna vara söta och hjälplösa och pojkarna ska vara hårda och tuffa??
Det handlar om att ge alla samma möjligheter. Skriv på listan du med, hittills har den 229 namn.


Färgklicken i mitten är Natashas barns kläder.
Så kommer även mina egna barns garderober se ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0