Dagens Makeup - steg för steg

I dagens makeup får ni se varje steg som en sorts kompensation för min frånvaro. ;)
Jag har gjort en enkel vardagssminkning i grönt och brunt. Grönt är nog den färg jag har svårast med, får sällan till det riktigt bra, men hade jag bruna ögon vore nog detta min standardsminkning!

Jag började med att grunda med mousseskuggan Green Moss men sparade en bit tom under ögonbrynet. Den här skuggan är väldigt vacker med sitt gul-guldiga skimmer.




Sedan tog jag den bruna skuggan Cappuchino på yttre delen av ögonlocket. Ganska sparsamt. Lade även lite i yttre delen av undre ögonlocket. Även denna har en gnutta guldskimmer och den är min favorit bland bruna skuggor. Den är trasig så jag förvarar den i en bit papper, hehe...





Sedan tog jag en lite mer intensiv grön färg från min palett(mitten på bilden) och lade den mitt på ögonlocket, både över och under ögat. Fortfarande sparsamt.




Sedan var det bara mascara kvar! Använde även min vita mousseskugga och highlightade under ögonbryn och i inre ögonvrån. Funderade på brun eyeliner men jag tyckte detta dög alldeles utmärkt. =)



Kommentarer
Postat av: Amy

Roligt!

Det blev jättefint:)

2010-03-02 @ 14:20:20
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Snyggt! :) Guud vad fin du var i håret där! :)

2010-03-03 @ 13:54:15
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0