Mina svar!

Här kommer svaren på era frågor. Det blev inte så futtigt som jag hade trott. =)
Dock verkar många ha problem med att kommentera så vi kanske ska göra om detta nån annan gång? Eller kanske är det inte fler som uppskattar frågestunder, vad vet jag. =P

Har du körkort?
Nej, tyvärr inte. Har länge haft pengar sparade och kursen har jag gått men det har inte riktigt varit läge för resten. =P Ska börja på riktigt nu i vår, så se upp!

Har du å Patrik nå planer om bebis?
Hehe... Dit är det långt kan jag säga. Jag kommer inte skaffa barn innan jag gift mig eftersom jag tycker barn är en så pass stor grej och giftermål en mindre deal. Och P känner sig inte särkilt sugen på bröllop än på ett tag! Förhoppningsvis har han mognat om kanske två år. =) Kanske en skrutt om fyra, fem år? Man vet aldrig.

Jobbar du med oriflame?isf,är det dyrt?
Ja det gör jag. Det finns olika prisgrupper men jag kan väl inte påstå att någon serie är speciellt dyr. Ska vara antirynk-cremerna då. ;) Hemsidan finns länkad här i marginalen, du kan ju kika själv! =)

När startade ditt intresse för makeup och det som hör till?
Jag blev väl mer nyfiken på smink när jag var 14, innan dess var det bara mascara och läppglans, typ. I början var det dock bara små expriment hemma, särskilt efter blåöga-incidenten... Jag tänkte först gå frisörlinje men blev avrådd och sedan började den smått hemliga drömmen om att bli makeup artist att gro... Intresset för hudvård kom sist!

Vem är din bästis? ;) Hihihi
Min bästis heter A M Y. ;) Vi är som natt och dag men fungerar inte utan varandra. ♥

Vart ifrån får du inspiration till nya sminkningar?
Jag kan inte direkt påstå att jag är som proffsen, ser en sprayflaska och sen bär det iväg...
Oftast sätter jag mig och kikar på alla skuggor, gör lite swatches på handen och funderar på vad jag är sugen på.
Fast härom dagen blev jag väldigt inspirerad av en solnedgång som gick från blått till gult och sedan rosa... Dock har den tanken inte blivit mer än en tanke.

Vad gör du om 10 år?
Jag sitter nog kvar i samma hus men är gift och har två barn. P kommer ha mycket jobb då han strax tar över företaget så jag kanske jobbar 50% på nån skönhetssalong i Sundsvall(är då färdigutbildad hudterapeut) så jag hinner vara hemma med barnen så mycket som möjligt. =)

Hur ska du fira Alla hjärtans dag?
Vi har inte bokat nåt så det ser ut som det blir till att laga någon fin middag hemma och bara mysa ihjäl oss. =) På dagen skulle det vara mysigt med nån aktivitet med vänner och familj. Kanske den där pulakåkningen jag längtar efter? =P

Vilken är din favoritfärg?
Ni som känner mig väl kan nu ropa i kör; TURKOS!!!

Vad anser du är viktigast för en "inre skönhet" ?
Finns det något som strålar starkare inifrån istället för smink?
Vad krävs det för grund liksom för att man ska se bra ut i smink eller klara man sig med en fin insida? :)
Oj vilken fråga! =D Jag tycker att en person som är innerligt lycklig, är tillfreds med sig själv och sitt liv och är omringad av kärlek är det vackraste som finns. Man ser såna människor ibland, det riktigt lyser om dem. Det är mäktigt. Rent skönhetsmässigt är en omhändertagen hy det viktigaste för ett fräscht intryck. Och sedan att man lägger en bra bas.

Ska du gå den där makup kursen du pratade om? =)
Ja, det ska jag!! Blir ev till nästa år så jag hinner flytta till en kommun som vill finansiera den. =P Från Nordanstig fick man ju ett tvärblankt nej såklart. Men jag ger mig inte!
Edit: Det är alltså en hudterapeut-utbildning jag ska gå, på ett år. =)

Kommentarer
Postat av: Amy

Bra svar på vissa frågor! :P



Jo jag tycker att du ska fortsätta med frågor så här. Du kan ju ha där alla kan fråga frågor om ämnet på bloggen så alla kan se och inte bara den som frågat. Förstår du?

2010-02-10 @ 14:43:42
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Roligt med frågor och svar :) du får ha en till frågestund snart igen!! :D

2010-02-10 @ 15:16:44
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Amy

Svar: Ja men precis. Jag tänker mest på sådana frågor som jag ställer liksom. "Vad är en primer" hihihi. Ja du vet vad jag menar. :)

2010-02-10 @ 17:47:45
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Amy

Svar: Ja visst ja det har jag med glömt bort!

2010-02-10 @ 18:07:10
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack för svar =)

Ja priserna kan ju verkligen variera på tradera. Har inte ens tänkt på att kolla efter såna saker där. Tack för tipset =)

2010-02-10 @ 22:17:08
URL: http://marre85.blogspot.com
Postat av: Linn

Fina och bra svar där! :D Kör gärna någon mer gång, riktigt skojigt att läsa! :)

2010-02-11 @ 10:28:57
URL: http://theworldfromhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0