Dagens Makeup

Idag har jag varit och kört som vanligt och det gick faktiskt riktigt bra. Jag nästan hörde stoltheten i Lottas röst när jag lugnt och fint gjorde allt rätt i vänstersväng i cirkulation. Äntligen känns det som jag har koll på det. Nästa vecka blir det dags för E4:an!

När jag tog igen lite bloggläsning igår märkte jag att flera gjort sminkningar i guld/koppar och grönt den senaste tiden. Vet inte vem som inspirerat vem eller om det bara var en slump men det såg rackarns härligt ut så idag måste jag prova det jag med. :)
Jag har använt 5 olika skuggor. En riktigt ljus guld innerst, sedan en lite mörkare och mitt på ögonlocket, upp till globlinjen, ligger en lite mer kopparfärgad skugga. Sen en ljus grön som ett större väldigt utsuddat V och en mörkare grön skugga i form av ett mindre V i globlinjen. Dock ser jag nu att jag kunde använt en ännu mörkare grön skugga där för den blev inte särkilt mörk på bild. Har fått fippla med färgerna för att det ska synas bättre, tror ljuset ute bråkade lite med mig. Det är alltså finare i verkligheten! :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0