Dermosil Winter Shea Cream

Jag har unnat mig lite kul från Dermosil som säljs av ev kollega. Jag tänkte börja med att visa Winter Shea Cream. Lite som Dermosils motsvarighet till min kära Tender Care fast dock bara på besök i sortimentet då den ingår i julkollektionen. Men samma funktion då den återfukar extra torra områden över hela kroppen. Den kommer i en vacker, rostfri burk som rymmer 50 ml. Inte jättebehändig förpackning att ha i byxfickan kan jag känna, men den lär ju räcka ett tag i alla fall. Produkten är helt fri från vatten och innehåller bara naturliga ingredienser och det är ju ett stort plus. Fullpackad med shea smör som framgår av namnet. Den ska ha en doft av choklad men där vet jag väl inte... Jag tycker nästan den doftar lite kokos men det måste vara shean jag känner. Möjligtvis att den påminner lite om vit choklad då. Doften känns lite doftljus-aktig. Men den smälter underbart mellan fingrarna, återfuktar kanonbra och känns lyxig. Jag känner att jag borde beställt fler och get bort några. Nu ser jag tyvärr att den är slutsåld, men den borde väl komma in igen, det är ju länge kvar till jul än.
 
Pris: 50 kr
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0