Dagens Makeup

Har varit på körskolan idag(gick hyfsat, trots snöstorm) så basen sitter på sen imorse men nu när jag kom hem fyllde jag på med lite ögonskugga. Har bara använt en och det är Barry M Dazzle Dust i färgen Winter Berry som jag har lagt mest längs franslinjen och sedan suddat uppåt. Sen eyeliner som suddats den med. Enkelt och snyggt! :)

Måste nämna att jag har fipplat med färgen på själva ögonskuggan då den inte blev riktigt som i verkligheten. Också har jag gjort ett ganska dåligt försök att redigera bort buskiga ögonbryn(Nej, jag har fortfarande inte hittat min pincett! Får nog köpa ny.). Men resten av bilden är som den ska i alla fall...

Nu fick jag lust att sminka mig ljust istället... ska man hinna tvätta bort och lägga nytt innan det blir mörkt..?




Äh det blev ingen till sminkning, jag kom aldrig underfund med vad jag ville ha för färger...

Men tänkte att jag ska tillägga att jag har flytande foundation på mig idag, jag som använt mineralpuder nu i över
ett år. Använder en jättegammal nu och den känns faktiskt rätt okej men jag har en ny från Oriflame på väg hem som ska vara riktigt bra. Kommer använda flytande nu under vintern för att inte bli så torr men sen känns det högst troligt att jag går tillbaka till mineralpudret.
Once you go mineralpowder you never go back. ;) Sort of...

Är också på jakt efter en bra och billig concealer. Någon som vet nån?? Vill helst ha i cremeform i burk tror jag... funderar på paletten från Wet n' Wild.

Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

Gud vilken härlig färg! Måste hitta något liknande själv, för den passar ju jättebra till blåa ögon ser jag :)

2010-12-04 @ 22:42:42
URL: http://www.designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0