Oxygen Boost Foundation

Hej igen! Har alla haft en fin jul? :) Det har jag!
Nu ska jag äntligen försöka mig på att recensera Oxygen Boost Foundation från Oriflame. Har haft lite svårt att bestämma mig vad jag tycker om den men ni ska få höra.

Oriflames produktbeskrivning: "Uppfriskande makeupcreme. Innehåller brunalgsextrakt som stimulerar syresättningen i huden och ger en klar hudton med strålande lyster. Vitaliserande mikrosfärer och återfuktande vitt bivax förnyar huden."

Foundationen ger en medel täckning skulle jag vilja påstå. Den lägger sig inte som en tjock kaka över hela ansiktet och det är bara positivt för mig. Jag håller också med om att den är återfuktande och ja, jag tycker också att jag får en viss lyster. Man känner sig fräsch i den, vilket jag inte hade trott. När man är van vid mineralfoundation brukar det kännas jobbigt med vanlig flytande och man vill bara tvätta av sig så snart som möjligt men så känns det inte med denna. 
Dock behövs lite backup med concealer om man har områden som behöver täckas bra, lite primer så sitter den hela dagen på mig och ett puder i handväskan är ett måste(men det behöver jag jämt ändå).

Vid applicering har den en kylande och uppfriskande effekt och jag gissar att det kan ha med brunalgsextraktet att göra. Jag har haft svårt att avgöra om det är något jag tycker om eller inte men jag känner att det kan vara väldigt skönt en het sommardag, kanske inte lika härligt en kall vintermorgon.

En sak som visserligen inte beror på just denna produkt är att jag har blivit bortskämd med mineralpuder som anpassar sig så bra till hudens egna hudton att det är svårt att acceptera att nyansen inte blir 100% korrekt... Jag använder nyansen Porcelain i det här fallet som är den ljusaste och hade jag varit bara en aning blekare hade den blivit för mörk för mig. Gränsen är hårfin.

Både ris och ros till Oxygen Boost Foundation men att den känns så lätt på huden är en stor fördel som förmodligen kommer göra att jag köper denna igen.

Pris: 160 kr



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte läst igenom hela arkivet eller så, därför kändes det lättare att ställa en fråga så här istället. :)



Det har med foundation att göra, så det kändes som om det var rätt person att fråga, i synnerhet med tanke på det här inglägget ;)

Hur vet man att man har hittat rätt foundation? Om man inte vill lägga ut en förmögenhet?

Tänk dig att det är en hy som liksom är lite "blandad", en tonårings hy. Där det kan vara en del områden med fetare/blankare med några finnar. Som man vill "dölja" lite, men inte stänga inne liksom. Och annars typ "normal" hy.



Finns ju olika sorter och märken i olika prisklasser.

Men finns det några riktlinjer som kan vara till hjälp? Just nu har jag Loreals True Match, men då den börjar ta slut vet jag inte det är dags att satsa på någon annan!? :)

2010-12-27 @ 17:24:40
Postat av: Emma Viklund

Du ville ju kika på två av mina tunikor som är till salu, så du får komma ihåg att göra det nångång :) Dom är jättefina och jag har bara använt ena en gång, den andra är typ bara testad... Tyckte jag inte passade i dom, men dom är verkligen superfina båda två! :)

2010-12-28 @ 20:07:14
URL: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0