Vi är med hus!

 
Jag tror inte jag har fattat det än, att vi två faktiskt har köpt ett alldeles eget hus! Där vi ska bo och fixa & dona och påta i trädgården och betala sophämtning och snöröjning... Kan ni fatta?!

Det gick hur fort som helst. Vi kikade runt lite på hemnet, hittade ett hus vi tyckte om (fast egentligen har jag dreglat över det i månader utan att ens tänka tanken på att vi skulle kunna köpa det), ringde mäklaren en torsdag, gick på visning på fredagen. På måndagen efter lade vi ett bud och på lördagen var allt klart och vi skrev på kontraktet! Åtta dagar från visning till köp. Efter lite fix med banken och så får vi nu nycklarna på fredag, två veckor efter visningen, och sedan är det bara att flytta in. Så det stora flyttlasset kommer gå under lördagen. Nyp mig i armen!
 
Självklart känns det också läskigt att vi ska äga huset själva och stå för allting själva. Och att flytta ifrån tryggheten på "hemmaplan" med allt vad det innebär. Men det ska nog gå bra.
 
 
I och med min fysiska flytt tänkte jag mig också en cyberflytt. Jag tänker byta blogg! Anledningen är främst att jag nog vill nischa om lite och bli lite "tråkig" livsstilsbloggare igen. Som ni såklart märkt har mitt intresse för smink & skönhet svalnat avsevärt och jag tycker liksom nästan att bloggen är tråkig själv. Så i framtiden kommer det bli mer av annat;huset & inredning, ev. plugg, vardag, foto etc. Det ytliga kommer såklart få sin plats det med, det kommer bara inte ligga i fokus. Eftersom jag tänker ta bort mycket av det ytliga och ersätta det med mer personligt känns det också dumt att ha kvar "Saras Yttre". För inte går det väl att bara byta namn?? Annars skulle det räcka med namnbyte...

Återkommer mer om detta när det blir dags, hoppas ni tycker det är en bra ide. :)
 
Nu måste jag packa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0