Dermosil Primo Body Butter Vanilla

I beställningen från Dermosil fanns också en body butter med. Lyxigt, I know. ;) Den doftar rejält med vanilj, kanske lite för starkt kan jag tycka. Det gäller att verkligen tycka om vanilj för att klara av den här produkten. Den här produkten innehåller en del vatten men det är ju svårt att komma ifrån med dessa produkter som inte är lika koncentrerade som en liten burk med fet creme... Den innehåller växtbaserade oljor såsom rapsolja, kakaosmör och fett från Shorea Stenopterafrön(??). Återfuktande glycerin, squalane(ännu ett ?, måste plugga på känner jag) och vitamin E. Fetthalt på 25.6 %. Otroligt fyllig i konsistensen, beskrivningen säger att man får bäst effekt genom att smörja direkt efter dusch medan huden fortfarande är fuktig och det låter vettigt då den är så pass tjock att den nästan kan upplevas lite svårarbetad. Men mjuk som en babyrumpa blir man! Provade lite snabbt på armarna igår förmiddag och ett dygn senare är jag fortfarande härligt återfuktad. Den kanske kan få bukt med de torra partierna på mina överarmar och axlar.
 
Vardagslyx som behövs ibland, speciellt den här tiden på året. :)
 
Pris: 83 kr/200 ml.
 
Snabbt som blixten kom Siri och faktiskt smakade lite.
Hon trodde säkert att det var yoghurt då hon brukar slicka rent frukostskålen åt mig. x)
Isch, det kan ju aldrig vara bra..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0