Makeup med Frosty Sienna

Igår gjorde jag en enkel sminkning med nya ögonskuggan Frosty Sienna från Isadora. Jag hade lite bråttom så jag hann inte lägga in bilderna och se hur dåliga de blev... Skuggan vill inte visa sig från sin bästa sida så det ser lite medelmåttigt ut. I verkligheten tycker jag fortfarande mycket om den och blev rätt nöjd med maken. Den mörkare skuggan är näst intill exakt vad jag har letat efter och den ljusare skimrar jättefint. Det kommer högst troligt fler make-uper med den här skuggan så ni får se mer. :)
Jag använde också en highlighter på brynbenet och ner mot skuggan samt i inre ögonvrån.

På mig har jag också nya eyelinerpennan från e.l.f. och jag är glatt överraskad. Trodde inte alls den skulle ge så kolsvart färg, sån bra precision eller sån jämn täckning. Lätt värd 15 kr. :)

Invigde såklart också Eye Prime And Seal, fast primerdelen då, eftersom jag redan hade eyeliner. Den gör sitt jobb faktiskt. Är inte alls kladdig att applicera som jag misstänkte, den lägger sig som en tunn, lite lätt klistrig hinna, precis som det ska vara. Den fångar upp skuggan och håller den på plats (Från ca 13.00 till 21.00 då jag la mig i soffan och smetade ut ena ögat, på det andra satt det tills jag tvättade mig.). Skönt att äntligen kunna göra bra sminkningar igen! Dock har den en egenskap som inte gör mig helt övertygad... Färgen! Det var ännu en sak jag oroade mig för och som jag fick bekräftad. Den är mörkare än min hy, ser ganska orange ut på mig. jag upplever också att den påverkar skuggans färg när den läggs ovanpå och jag tycker det är SÅ SYND! Varför måste de göra den färgad!? Kommer dock fortsätta använda den eftersom det är bättre än ingen alls men kommer förmodligen bara använda den på halva ögonlocket, så jag slipper vara orange upp till ögonbrynet...

En bild i kallt dagsljus och en med blixt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0