Viva la Diva Concealer

Köpte Viva la Diva's concealer strax före jul och har använt den sedan dess.
En rätt okej conealer faktiskt. Färgerna är perfekta för mig. Jag använder den gula delen till att täcka små fulingar och röda områden och den rosa under ögonen(har mest behov i ögonvrån). Den hudfärgade använder jag inte så mycket, ibland på ställen som varken känns röda eller blå utan bara behöver lite extra täckning. Den rosa är fantastisk på att smälta in i huden under ögonen!
Den gula är jag dock en aning osams med. Färgen är bra men den fäster dåligt. Att lägga concealer på finnar innan foundation märkte jag snart var helt lönlöst. När foundationborsten kommer över drar den med sig concealern även om man försöker låta den torka först. Att lägga concealer efter foundation fungerar bättre men jag får fortfarande kämpa lite för att få den att fästa ordentligt. Skulle vilja ha den liiite fastare tror jag.
Jag insåg först idag att jag kanske kan få ett bättre resultat med en annan pensel, kanske att min är lite för "len", att den glider för lätt. Men det kan jag förstås inte säga något om eftersom jag har använt samma pensel under hela testtiden. Får återkomma med det!

Sammanfattningsvis är det ändå en hyfsat bra concealer om man tar hänsyn till att det är en budgetprodukt. Själv kommer jag leta vidare efter det riktiga budgetkapet men nog är denna ett bra alternativ.

(Är lite oambitiös och har inte tagit bild på när den sitter på. Om önskan finns kan jag uppdatera med före- och efterbilder imorgon!)

Pris: 75 kr på Åhlens.





Nej jag är inte lite fånig och petar runt i hörnet för att hålla det fint så länge som möjligt....
Det är bara som det ser ut...


Kommentarer
Postat av: torun

Har också en sån concealer, tycker också att den gula fäster dåligt. Men är rätt nöjd jag med, fast trot inte jag köper en igen när den är slut :)

2011-01-13 @ 13:16:41
URL: http://torunzetterbergandersson.com
Postat av: Elise

Ja vad bra det skulle vara om du laddade upp före och efter bilder:) Har själv funderat på den där hur länge som helst men inte vågat köpa

2011-04-02 @ 23:37:50
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0