Oriflame Pure Nature Organic Aloe Vera & Arnica Extract

Minns ni de här produkterna? Jag har använt serien ett bra tag nu, sen nån gång i höstas så nu när de fått tid på sig ska jag säga några ord om effekten. Men jag måste säga att jag slarvat en hel del, har inte tvättat ansiktet varje dag och absolut inte både morgon och kväll. Oftast på kvällarna innan jag lägger mig och sen lägger jag makeup direkt på morgonen efter.

Från början hade jag svårt för ansiktstvätten då jag under en lååång tid använt rengöringsmjölk istället för en löddrande tvål. Det gjorde att den i början kändes uttorkande just på grund av löddret. Men när jag väl vant mig började jag tycka om den. Ansiktsvattnet är fräscht. Jag brukar ha svårt att yttra mig mer detaljerat om ansiktsvatten för man märker ju som ingen större effekt. Men det är fräscht och det friskar upp huden innan cremen. Vad gäller ansikscremen är den väldigt tjock i konsistensen och till en början kändes den lite jobbig. Allt har med vanor att göra. Man går från en lätt fuktcreme under sommaren till en väldigt tjock och cremig och den känns med ens väldigt svårapplicerad, man får jobba lite mer med den än en lättare fuktcreme. Dessutom absorberas den väldigt fort, vilket även kan vara ett plus, då jag brukar få vänta länge på absorptionen innan jag börjar med makeupen.

Lite konstiga första intryck alltså, MEN, när jag vant mig och fått in en något så när rutin med produkterna märker jag att de är väldigt bra för min hy. Produkterna ska passa alla hudtyper men passa särskilt bra för känslig hy, då de ska verka lindrande och lugnande med ekologiskt aloe vera och arnicaextrakt och jag märker av detta. Som ni kanske vet är jag hopplös på att klösa och norpa. Ingen sårskorpa eller pormask går säker och absolut inte naglar heller. Det brukar resultera i ett sårigt ansikte där jag varit och tryckt och klöst. Under tiden jag använt dessa produkter har jag upplevt att min hud har läkt snabbare och blivit jämnare i tonen, inte lika känslig och blossande som innan.

Jag kan absolut tänka mig att köpa de här produkterna igen.

Pris
Face Wash:
115:- 
Toner: 100:-
Facecream: 125:-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0