Healthy Hair



Åh vad mitt hår verkar må bra! Hade jag skrivit det här inlägget igår hade jag kunnat säga att det inte är ett dugg slitet men bara för det så hittade jag ETT kluvet hårstrå när jag kollade nyss. :P Men ni ska veta att det är topprestanda ändå för att vara mitt hår! Jag klippte mig i början av september(tror jag väl?) och sedan dess har jag färgat håret 4 gånger och jag använder hårfön och plattång flera gånger i veckan. Jag lider av väldigt veka hårstrån så mitt hår klarar i vanliga fall inte mycket alls!

Eftersom jag har använt flera nya produkter för håret de senaste månaderna är det jättesvårt att säga vem av dem som gjort ett bra jobb men jag kan ju åtminstone tala om vilka som utgör min glada familj. :)

Till hårtvätten har jag använt Dove Repair Therapy. Först Intensvie Repair, schampoo, balsam och hårinpackning, sen Colour Repair, schampoo och balsam. Kände redan från början att de var väldigt fylliga och jag upplevde dem som näringsrika, kändes som ett törstigt hår blev mättat. :P
 


Bildkälla Dove
Bildkälla Dove


I samband med styling har jag använt Hype By MOOD Curl Booster som är stylingprodukt och värmeskydd i samma. En kletig produkt med väldigt tjock konsistens(struntar i att den är gjord för lockar, det var kletet jag var ute efter). Gillar att kleta produkt i håret istället för att spraya, känns som jag får bättre kontroll över fördelningen... Har ingen aning om den hjälpt till med mitt hårmirakel eller varit helt obetydlig.



Mina stylingverktyg som jag då använt den här senaste tiden är en väldigt snabb och effektiv hårfön från OBH Nordica/Björn Axén och en smidig plattång från Babyliss.



Bildkälla hårfön


Hårfärgen jag använt de senaste gångerna är Schwartzkopf Brillance 872 intensiv röd. Dags för en ny omgång nu så kan ni få se bättre bild på nyfärgat hår. Tycker inte färgen håller speciellt bra i alla fall.




Jag kan såklart inte med 100 % säkerhet säga att det är någon av de här produkterna/verktygen som har tagit så väl hand om mitt hår men det är ju lite skumt att mitt hår mått så bra den senaste tiden, jag tycker inte att håret kan jobba så hårt helt på egen hand... ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0