Optimals Nutri Calm

Dags för en ny ansiktscreme! Under våren och sommaren har jag använt Optimals Oxygenboost som är en väldigt lätt fuktcreme som passar alla hudtyper. Dock kände jag att min hy kanske behöver något speciellt riktat mot känslig hy eftersom jag lätt blir röd och irriterad. Kruxet då, som kanske många andra med känslig hy känner igen, är att de allt som oftast kombinerar creme för känslig hy med creme för torr hy. Tror de att man har torr hy bara för att den är känslig?? Min är oftast känslig blandhy så det där är inte så lätt... Då blir ju de feta partierna ännu fetare av den feta cremen...

Men nu går vi ju mot en strängare årstid som för väldigt många resulterar i torr hy så, tadaa! Det passar numera bara bra med kombinationen torr & känslig hy. :) Nog om det och mer om själva cremen!

Den kommer alltså från Oriflame(jag riktigt hör er flämta och tappa hakan ;)) och heter Optimals Nutri Calm™. "Den unika Optimals Nutri Calm™ formulan med lugnande komplex, svartvinbärsextrakt och återfuktande ämnen hjälper till att stärka hudens skyddande barriär." - Oriflame

Något jag kan tycka är jobbigt är att många pratar om det komplexet och den teknologin utan att man egentligen får en begriplig förklaring över vad det är som är så bra med det! Oftast har de väldigt krångliga namn också...

Men i alla fall! Jag har hunnit prova den lite smått och första reaktionen var bara, åhh vad skönt med en riktigt fyllig creme! Huden känns också väldigt mjuk och len efteråt så än så länge känns allt positivt. :) Berättar mer om några veckor då den hunnit göra sitt jobb! 
Förresten glömde jag att det här bara är en dagcreme, har nog blivit för bortskämd med den gamla som fungerar både som dag- och nattcreme så nu står jag här utan nattcreme... =P Katastrof! ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0