Eyelinertips

Jag nämnde ju förut att jag kommit på ett enklare sätt att lägga eyeliner. Eller kommit på och kommit på, det var väl snarare ett tips från Sylwia. (Skitduktig tjej för övrigt)
Jag vet inte hur ni gör men tidigare har i alla fall jag lagt en linje som vanligt och direkt börjat med vingen. Det är väldigt svårt att få det jämnt på båda ögonen då eftersom man ska veta exakt när man ska börja "ta ut svängen". (om ni inte förstår hur jag menar kan ni kolla Linda H's videoklipp, det är så jag har gjort) 

Nu har jag lärt mig en smartare grej. Man lägger en vanlig linje längs hela fransraden, ända ut i ögonvrån. Sedan följer man ögats undre linje och drar ett streck rakt ut. Sen är det bara att lappa ihop det strecket med linjen man dragit också har man den perfekta vingen! Det är mycket lättare att få lika resultat på båda ögon när man gör så här. Så enkelt att man undrar varför man inte tänkte på det själv. =P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0