Smärtfri hårborttagning

Jag nämnde en gång förut en ny form av hårborttagning som går ut på att håret gnuggas av med en "kristallplatta". Jag blev såklart nyfiken och nu har jag testat!

Från hemsidan:
"När du masserar med Massage Away i cirkulerande rörelser lossnar hårstråna från hårsäcken tack vare den unika kristall-sammansättningen som de medföljande massageplattorna är belagda med. Massage Away innehåller inga kemikalier och kan därför även användas i ansiktet. När hårstrået växer tillbaka är det mycket finare och mjukare."

Min upplevelse? Lite halvt överraskad måste jag säga att det faktiskt funkar. Håren lossnar enkelt och snabbt och benen blir superlena. "Kristallplattan" är ungefär som en klassisk fotfil, som ett väldigt fint sandpapper helt enkelt. MEN. Redan dagen efter har jag stubb, måhända hela hårstrået dras upp på vissa ställen som runt knäet(där det även var något krångligt att få bort) men det är långt ifrån större delen av benet. Huden blir också väldigt irriterad efteråt, om ni som jag, någon gång provat att raka benen torrt och utan rakgel så vet ni vad jag menar. Men jag ska prova att duscha direkt efteråt nästa gång och sedan smörja in mig ordentligt med nån mild creme så kanske det går bättre. Jag funderar också lite över hur det ska bli med bränann i år. Plattan fungerar ju även som peeling så någon färg kanske inte hinner ta fäste i huden, varken naturlig eller BUS...

Har både positiva och negativa känslor för denna produkt men jag kommer prova några gånger till. Det är i vilket fall som helst smidigare än att stå i duschen med rakhyveln! =)

Pris: 139.- på makeupcosmetics.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0