Vilken Bra Fråga!

Feellivelove.blogg.se undrade vad globlinjen egentligen är för något och jag kom på att det är ju inte så självklart att man har koll på det! =P

Globlinjen är den gräns, eller det veck du har, där ögongloben slutar. Man brukar lägga en mörkare nyans där för att få mer djup i ögonen, det ger en cool effekt. Så du lägger en linje längs globlinjen och sedan suddar du uppåt. På själva ögonlocket, nedanför globlinjen, lägger man en ljusare skugga! =)

Jag gjorde en tjusig bild för att göra min något grumliga förklaring mer tydlig. =P
Hoppas ni förstår! =)




OBS! Hon frågade även hur man suddar bäst och det gör man med en mjuk pensel. 
I värsta fall går det också med topps men då är risken att man istället gnussar bort all skugga.
Bildexempel:


Lånad från purity.webblogg.se


Kommentarer
Postat av: LM

Tack! :)

Ska försöka mig på det och se om jag lyckas.

Faktiskt väldigt bra förklarat. Och lärde mig

ett nytt ord med, "gnussas". ;)

2010-01-20 @ 19:54:34
URL: http://feellivelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0