Tutorial - Pasteller

I vår blir det hett med pasteller i sminket så jag har gjort en liten tutorial med gul, rosa och lila!


Jag börjar med att lägga lite skimrande vitt under ögonbryn och i inre ögonvrån.
(Ja jag skippade medvetet primer idag.)


Sedan lägger jag gult på inre halvan av ögonlocket.


Därefter lägger jag rosa på yttre halvan men det glömde jag fota.
Som ni ser kommer sedan lila över globlinjen och under ögat.


Blenda alla kanter så det smälter ihop fint.


Gör eventuella finjusteringar, lägg vit kajal i tårkanalen, på med mascara och ögonbryn och sedan är du good to go! =) Vårigt, pastelligt och glädjefyllt!


Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Vad härligt.. Synd att jag missade det!



Snygg sminkning! Känns lite 80-tal :)

2010-01-27 @ 15:53:07
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0