Svar på fråga!

Amy om I'm in Love:
Jo, jag undrar hur du får sådan färg på ögonskuggorna?
Jag har många olika färger hemma men de blir liksom inte färg på huden! Det ser bara matt och tråkigt ut. Jag förstår ju att det finns bra och dåligt smink och några av de jag har ska vara jättebra och så vidare men ändå blir resultatet "smutsigt". Gör jag fel eller har jag bara väldigt dåliga ögonskuggor?

Börjar bli ganska irriterad.

Svar: Visst finns det både bra och dåliga skuggor - men mina hör inte till de med superkvalité!
Hemligheten är att använda en primer på ögonlocket innan man applicerar skuggan. Primern får skuggan att sitta bättre, undviker att den korvar sig i veck och gör även färgen mer intensiv.

Ska jag vara ärlig har jag ingen bra ögonprimer i min ägo just nu. Jag brukar använda en vit skimrande mousseskugga under för att ge fäste, det funkar faktiskt väldigt bra!


En lyxig variant av ögonprimer från Too Faced. Finns hos eleven.se

 


Kommentarer
Postat av: Amy

Nu ser det ut att fungera här igen! :)



Tack för svaret! Jag antar att jag får skaffa mig en sådan primer då, jag börjar ju nästan bli bra på det här med att skugga nu så då kan det vara roligt om det syns med!

2010-02-04 @ 15:34:23
URL: http://bomuchu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0