Debatten fortsätter...

Har fått en del respons på inlägget som handlar om plastikoperation.
Jonna hade väldigt bra åsikter tyckte jag och hon poängterar att detta förstör människans uppfattning om kroppen än mer.
Många är vi ju som klagar på att världen vill att vi ska se ut på ett visst sätt men många tänker nog inte på att denna hysteri med stora bröst är samma sak. Alla ska ha stora och klotrunda bröst, får man det inte naturligt får man minsann skaffa det på kirurgisk väg, annars är man ju inte snygg! Jo pyttsan...
Det är som sagt synd om våra barn som kommer växa upp en ännu sjukare värld än vi.

Tack för att du påminner oss om detta Jonna.
Läs Jonnas kommentar HÄR.

Kommentarer
Postat av: kadri

det med plastikoperationer har ju blivit helt sjuk. skrev ett tag sen om det och om föräldrar som lät sina små barn bli opererad så de skulle bli snyggare. hemskt

2010-02-24 @ 14:47:24
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Angie

Håller med Emma. Det finns oändligt med människor som opererat sina bröst där man faktiskt inte ser att de gjort ingreppet.

Har en vän som opererade sina bröst i 17-års åldern o ingen har haft den blekaste aning om det inklusive jag själv. Hon är idag 24år.

Jag tycker bara det är bra att alternativet finns för de som vill. Bröstförminskning för de med för stor byst är helt accepterat likaså borde det vara med förstoring. Tummen upp för kirurgi så länge det hålls inom rimliga gränser! :)

2010-02-24 @ 15:08:30
Postat av: ulrica

SV. Tack, jag försöker så gott jag kan =) hår är inte det lättaste men det går framåt. Jaså, du e självlärd? tummen upp =) jättefina ögonmakeuper!



Ja, det finns alltid de som förstorar dem alldeles för mycket så det bara ser onaturligt ut, det är varken fint eller förståligt enligt mig. De som gör det för uppmärksamhetens skull.

Men jag förstår dem som gör det för att må bättre själva.

2010-02-24 @ 15:16:53
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/
Postat av: Amy

Hmm.. Jag tänker då alltid behålla mina småttingar även om vi inte alltid är överens.

2010-02-24 @ 18:11:36
URL: http://bomuchu.blogg.se/
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Jo, men alla är vi olika? De med stora bröst, vill nog ha små och tvärtom? De med långt hår, vill ha kort hår osv osv osv... Så länge man inte ser ut som en plastdocka så är det ju upp till vem som helst att göra vad dom vill. Varför gå och må dåligt över nånting, då man kan lösa detta på annat sätt?

2010-02-24 @ 21:58:56
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0