Svar på fråga

Anonym om Oxygen Boost Foundation:
Jag har inte läst igenom hela arkivet eller så, därför kändes det lättare att ställa en fråga så här istället. :)

Det har med foundation att göra, så det kändes som om det var rätt person att fråga, i synnerhet med tanke på det här inglägget ;)
Hur vet man att man har hittat rätt foundation? Om man inte vill lägga ut en förmögenhet?
Tänk dig att det är en hy som liksom är lite "blandad", en tonårings hy. Där det kan vara en del områden med fetare/blankare med några finnar. Som man vill "dölja" lite, men inte stänga inne liksom. Och annars typ "normal" hy.

Finns ju olika sorter och märken i olika prisklasser.
Men finns det några riktlinjer som kan vara till hjälp? Just nu har jag Loreals True Match, men då den börjar ta slut vet jag inte det är dags att satsa på någon annan!? :)


Mitt svar: Nu är ju inte jag utbildad på området så lita inte blint på vad jag säger men jag tycker i alla fall så här...
Tänk på att leta efter en foundation som hjälper dig att hålla huden matt och ha ett puder i väskan som du kan bättra på med under dagen på de områden som lätt blir blanka.
Om man har en del problem med huden som man vill vårda tycker jag att man ska satsa på en mineralfoundation. Det finns i både puder och flytande form och grejen med mineralfoundation är att det innehåller endast naturliga ingredienser, inga oljor eller parabener som skadar och täpper till huden. Det ger också ett väldigt naturligt resultat och man känner sig inte sminkad på samma sätt. En mineralfoundation kan du hitta inom alla prisklasser, den jag har använt i över ett år, från Tikei kostar 129 kr för 9 g men det finns också dyrare från t.ex i.d Bare Minerals eller Lily Lolo som kostar runt 400 kr(tror jag).
Istället för att fokusera på att hitta en foundation som döljer allt tycker jag att du ska satsa på att hitta en riktigt bra concealer för att dölja allt du vill och sedan bara skapa en jämn hudton med hjälp av foundation.

När det gäller att hitta en bra produkt som täcker alla dina behov är det bästa att prova sig fram, tyvärr... Du kan läsa olika tester och recensioner och ta hjälp av dem men samtidigt ha i åtanke att samma produkt kan ha olika verkan på olika personer.
Det du kan göra är att kika efter prover. Jag vet att många webbutiker som säljer mineralpuder också säljer dem i små provburkar för ca 10 kr. Det är ett bra sätt att prova sig fram i några dagar och se vad man tycker om en produkt. Bor du i närheten kan du få prover på flytande foundations från Oriflame av mig. :)

Hoppas du blir lite klokare av detta! Googla runt bland olika märken och ta reda på så mkt du kan om dem, och våga prova! Kom tillbaka till mig om du undrar nåt mer. :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0