Nivea Visage Gentle Waterproof Eye Make-up Remover

Ja det namnet skriver jag inte om många gånger!
Det blev kris på removerfronten en dag så jag fick fara ner på Ica Nära och ta vad de hade och då blev det den här från Nivea. Jag behöver inte prova den mer än ett par gånger för att kunna ge den ett bottenbetyg.
För det första är den krämig i konsistensen, som en rengöringsmjölk. Jag fick läsa både en och två gånger för att fatta att man skulle visst använda bomullspad som vanligt. Känns helskumt att prutta ut vit krämigt grejs på en bomullspad och sen kleta runt det i ögonen!
För det andra så är den helt värdelös. Jag får stå och gnussa hur länge som helst för att få bort min mascara som visserligen är känd för att sitta som berget, men en remover för vattenfast mascara ska väl ändå klara av att ta bort vattenfast mascara!?
Det är ju jättefint att den är snäll mot ögonen och återfuktar och har sig men hur snällt är det egentligen mot huden att behöva stå och gnussa som en galning?

Varning för denna gott folk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0