Till Min Bas!

Tänkte att jag skulle visa vilka produkter jag använder när jag lägger min bas.
Mineralpuder från Tikei, just nu blandar jag N1 och N2, N står för Neutral och det finns nyanser för både varma och kalla hudtyper(totalt 20 st!). Själv kunde jag inte avgöra vilken jag är, tycker jag är både och.
Kabukiborsten är tokskitig men jag ska faktiskt ta och göra rent den nu för den måste vara ren till min brudsminkning imorgon(test). =)
Jag använder även gul och grön concealer och till dem använder jag en rund liten borste som just nu ligger på tork...
Den vita burken innehåller primer som jag använder både före och efter pudret för att matta ner.
Oftast använder jag också en mineralveil, fast den använder jag mest som highlighter på kindbenen. Bild längre ner, hoppas ni ser lite av hur galet fint de små skimmerpartiklarna skimrar!

För övrigt måste jag säga att ni som inte har provat mineralsmink absolut måste prova detta! Sminket är knappt synligt på huden och det ligger fjäderlätt så man känner sig helt naturlig. Finns även supersnygga rouger som jag inte hunnit prova så mycket än. Ett par skuggor jag provat kan ni hitta bland mina sminkningar. =)
Klicka hem lite prover för 10 kr styck vettja! =D

Ett stort plus är ju att Tina är världens trevligaste säljare och har grym service!
Tummen upp för naturlig makeup baserad på 100 % mineraler!

Tikei webshop

Puderfoundation 9 gr, 129.- styck
Concealer 3 gr, 89 .- styck
Primer & Mineralveil 8 gr, 129.- styck
Kabukiborste 159.-
Concealerborste 99.-






Kommentarer
Postat av: Terese

Svar: Visst är det tragiskt att man bara sitter med armarna i kors och inget kan göra. Och sen att lla gnäller om en överdos. Visst kan så vara fallet, men kokainet används som bantnings medel idag.. tyvärr. Kram

2009-12-28 @ 23:04:07
URL: http://teszy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0